TURNIEJ PIŁKARSKI MINISTRANTÓW
JUŻ 17.02.2024!
Zwycięzcy będą reprezentować naszą diecezję na turnieju ogólnopolskim w Łodzi.
Rzut oka na
Najważniejsze informacje
- zapoznaj się z regulaminem (na dole strony)
- zgłoś swoje drużyny (przycisk poniżej)
- pobierz formularz zgody rodziców
- pobierz formularz zgłoszenia członków swojej drużyny
- pobierz formularz wyrobienia legitymacji, jeśli potrzebujesz
(gwarancja wykonanie legitymacji zgłoszonych do końca grudnia)
Przebieg
wydarzenia
Zapisy na turniej i losowanie
Zapisy trwają do 21 stycznia 2024 r. Ewentualne legitymacje do wyrobienia należy zgłosić do końca grudnia 2023 r.
Losowanie drużyn odbędzie się w piątek 16 lutego o godz. 20. Będzie możliwość połączenia się przez internet.
Msza Święta
Turniej rozpocznie uroczysta Eucharystia pod przewodnictwem JE Księdza Biskupa Piotra Sawczuka w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Bielsku Podlaskim o godz. 9.00.
Rozgrywki na halach
Drużyny będą rozgrywały mecze na 4 halach na terenie miasta Bielsk Podlaski:
- I LO im. Tadeusza Kościuszki (ul. 11 listopada 6)
- II LO im. Bolesława Taraszkiewicza (ul. Kopernika 4)
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. kpt. Władysława Wysockiego
(ul. Wysockiego 6)
- Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II (ul. Wojska Polskiego 17)
Zeszłoroczny turniej w liczbach
Regulamin turnieju
DIECEZJALNY MINISTRANCKI TURNIEJ PIŁKARSKI BIELSK PODLASKI 17.02.2024 (SOBOTA)
TERMINY
Zgłoszenia do 21 stycznia 2024 r.
Losowanie drużyn: 16 lutego, możliwość połączenia się przez internet.
Rozgrywki w Bielsku Podlaskim 17 lutego 2024 r.
REGULAMIN GRY
1. Każda parafia może wystawić jedną drużynę w danej kategorii.
2. W skład drużyny mogą wchodzić chłopcy, którzy są czynnymi ministrantami (kandydaci, ministranci, lektorzy, precentorzy, ceremoniarze, animatorzy). Wśród zawodników danej drużyny nie mogą być księża, kościelni i organiści.
3. W czasie rozgrywek zawodnik zobowiązany jest do posiadania diecezjalnej legitymacji ministranckiej w formie fizycznej lub elektronicznej.
4. Każda drużyna musi posiadać opiekuna w czasie całego turnieju. Może to być ksiądz, opiekun ministrantów lub wyznaczona przez niego pełnoletnia osoba.
5. Każdy opiekun przywozi podpisaną listę zawierającą skład drużyny wraz z danymi zawodników. Po złożeniu listy nie ma możliwości dopisywania nowych zawodników.
6. Ksiądz opiekun jest odpowiedzialny za zebranie oświadczeń od rodziców wyrażających zgodę na udział syna w zawodach. Oświadczenia stanowią załącznik do listy z danymi zawodników.
7. Kategorie:
1. Ministrant (roczniki: 2012-2016)
2. Lektor Młodszy (roczniki: 2008-2011)
3. Lektor Starszy (roczniki: 2003-2007)
7* "W razie braku możliwości zebrania z jednej parafii drużyny w danej kategorii wiekowej, w czasie zawodów diecezjalnych w starszej drużynie może grać jeden zawodnik z młodszego rocznika. W razie wygranej takiej drużyny i przejścia do etapu ogólnopolskiego, drużyna będzie musiała znaleźć jednak zawodnika spełniającego kryterium wieku. W żadnym wypadku nie jest jednak możliwa gra starszego zawodnika z młodszą drużyną.
8. Z każdej parafii mogą wystąpić trzy drużyny (po jednej w każdej kategorii wiekowej).
9. We wszystkich kategoriach skład drużyny wynosi (4+1). Ilość zawodników w drużynie - razem z rezerwowymi - nie może przekroczyć dziesięć osób.
10. Każdy zawodnik może grać tylko w jednej drużynie i jednej kategorii wiekowej.
11. W przypadku stwierdzenia, że w danej drużynie podczas meczu gra zawodnik, który nie jest na liście zawodników danej kategorii, drużyna przegrywa dany mecz walkowerem.
12. Czas gry 2 x 8 minut ze zmianą połów (organizator w trakcie turnieju może zmienić czas trwania meczów i skasować przerwę).
13. Obowiązują przepisy gry w piłkę nożną „bez spalonego”.
14. Punktacja: za zwycięstwo 3 pkt, remis 1 pkt, przegrana 0 pkt
15. O kolejności miejsc w tabeli decydują kolejno:
a) liczba zdobytych punktów
b) wynik bezpośrednich spotkań zainteresowanych drużyn
c) stosunek bramkowy zainteresowanych drużyn
d) większa liczba strzelonych goli w cały turnieju
16. Odległość muru przy rzutach wolnych i rożnych wynosi 4 metry.
17. Odległość przy autach wynosi 2 metry.
18. Bramkarz wprowadza piłkę ręką lub nogą z obrębu własnego pola karnego.
19. Uderzenie piłki o sufit czy inną przeszkodę skutkuje rzutem wolnym na aucie dla drużyny przeciwnej.
20. Zmiany dokonywane są systemem hokejowym w strefie zmian.
21. Mecz zaczyna, przerywa i kończy gwizdek sędziego.
22. Do gry używać należy miękkiego obuwia z białą podeszwą.
23. Obowiązuje zakaz gry wślizgiem (rzut wolny bezpośredni).
24. Rzut karny egzekwowany jest z 6 metrów.
25. Karą za brutalną grę są żółte lub czerwone kartki oraz kary czasowe 1-2 minuty.
26. Kary: żółta kartka, 1 minuta kary (za przekleństwo), czerwona kartka – wykluczenie do końca meczu. Za wybitnie nie sportowe zachowanie (pobicie zawodnika, znieważenie sędziego) grozi dyskwalifikacja zawodnika bądź całej drużyny z rozgrywek.
27. Sankcje karne mogą być wyciągane również w stosunku do zawodników rezerwowych, przebywających zarówno na ławce rezerwowej, jak i na całym obiekcie rozgrywek w czasie trwania meczów (warunkiem kary jest identyfikacja zawodnika potwierdzona przez świadka zajścia np. innego opiekuna).
28. Za wybryki chuligańskie na boisku bądź obiekcie - zawodnik lub cała drużyna będą zdyskwalifikowani do końca trwania rozgrywek.
29. Za zniszczenia w szatni odpowiada drużyna, która ostatnio w niej przebywała.
30. Organizator nie ponosi odpowiedzialności na rzeczy zostawione w szatni oraz na terenie szkoły.
31. Koszt udziału w turnieju (obejmuje wynajęcie sali, opłacenie sędziego itp.) wynosi:
a) wpisowe od każdej drużyny 150 zł
32. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszczerbki na zdrowiu oraz szeroko rozumiane kontuzje odniesione podczas turnieju.
33. Każdy z zawodników przystępuje do turnieju na własną odpowiedzialność.
34. Zawodnicy, którzy w dniu turnieju nie ukończyli 18 roku życia zobowiązaniu są do posiadania zgody na uczestnictwo w turnieju przygotowanej przez organizatora.
35. Organizatorzy nie ubezpieczają zawodników na czas trwania turnieju.
36. W sprawach spornych, o ile nie rozwiązują ich przepisy ogólne, decydują organizatorzy.
37. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.
38. Za nieprzestrzeganie regulaminu i przepisów gry grozi kara dyskwalifikacji z turnieju lub walkower.
39. Zgłoszenie udziału w rozgrywkach potwierdza akceptację powyższych zasad.
40.Każdy zawodnik otrzyma pamiątkowy dyplom, za pierwsze trzy miejsca przewidziane są puchary oraz nagrody. Nagrody indywidualne dla króla strzelców, najlepszego zawodnika i najlepszego bramkarza.
41. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorem turnieju - ks. Piotrem Zdzieborskim (II zastępcą diecezjalnego duszpasterza służby liturgicznej): 506057839
Organizatorzy